HEM / VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Vanliga frågor och svar

Vi siktar alltid på att leverera våra produkter inom 1-5 arbetsdagar via DHL.

Vi har alltid kostnadsfri frakt. Trygg och säkert med DHL.

Hos SnugBug betalar du smidigt och enkelt med kontokort direkt i kassan. Alla priser anges inklusive moms och det totala priset för ditt köp och eventuella rabatter/ kampanjkoder anges i varukorgen innan betalning.

Hos SnugBug har du som kund 14 dagars returrätt. Returen godkänns om varan är i samma skick som när den skickades. SnugBug förbehåller sig rätten att neka returer med hänvisning till varans skick. Kund ansvarar själv för leveranskostnader kopplade till returen.

För returer, kontakta kundtjänst för instruktioner.

Skadat paket vid uthämtning anmäls direkt till leveransföretaget eller ombud. Defekt vara reklameras till SnugBug och returneras. För ny vara och alla kostnader kopplade till reklamationen svarar SnugBug. Noppor som bildas på produkter efter användning är inte att räkna som defekt vara. Se mer om hur detta kan förhindras under “Tvätt och skötselråd”.

Under perioder med stort köptryck kan vissa förseningar uppstå. Vår målbild är alltid att leverera varor inom 1-5 arbetsdagar.

Vissa av SnugBugs produkter är stickade av ospunnet Merinoull. Merinoullens många kvalitéer är dess mjuka känsla och självrengörande egenskaper. Efter perioder av användning rekommenderas vädring av plädarna snarare än tvätt. Om en tvätt av synlig smuts eller spill ändå skulle bli nödvändigt rekommenderas kallt vatten och mycket varsam hantering. Vrid inte, och låt den inte hängtorka utan låt istället pläden ligga ner och torka.

Som med alla stickade produkter är noppor svårt att undvika. Nopporna uppstår när garn, och i synnerhet ospunnet garn, gnids och slits, med andra ord när pläden används. De små, fina fibrerna går då av och drar ihop sig till små bollar eller tussar. Detta är särskilt vanligt när produkten är helt ny. För att bli av med tussar och noppor kan en sax användas för att försiktigt klippa bort dem.